Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 9 juni 2009

Vespaombudsmannen


Sedan artikeln om Vespavandringen publicerades i Tidningen Gävle har fler och fler tagit kontakt och vill snacka Vespa, riktigt kul! Häromdagen träffade jag en bekant som berättade att han kört både Vespa Sprint, Elit och GS. Tyckte själv det var dumt att han sålt allihop. Tja, man kan ju köpa en ny, föreslog jag. Som min LX till exempel. Min bekant var obekant med modellen, som han tog för en gammal. Formgivarna på Piaggio förvaltar kulturarvet, kan man väl säga.

Sugen på en ny är väl nästan ett understatement när det kommer till Tobias som knappt kan sitta still på jobbstolen utan pepprar på med elektroniska frågor om S och LX. Som lokalkontakt för Svenska Scooterklubben hjälper jag förstås till i sådana besvärliga situationer! För ibland behövs det inget sälj alls. Bara ett Vespaombud som kan stötta i besluten :-)

Lyssna på: Blur "There's No Other Way" (Leisure, 1991)

2 kommentarer:

Tobias sa...

Ja visst! Du har helt rätt! kan kanppt sitta still. Har tagit reda på att en resa från sthlm till Gävle med fartbegränsade vägar om 50km/h tar lite över 5 timmar. Men det klarar man väl?

Mikael Dunker sa...

Taggad till tänderna, helt rätt! Ljuv musik för mina öron. Det kan nog vara en schysst resa faktiskt. Vem behöver mer stress i dessa moderna tider? Vi ser fram emot att se dig dyka upp med din Vespa inom kort, det blir flertalet utflykter med Gävle Scooters under sommaren. Välkommen!