Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 24 november 2011

Manges mekaniska


Tog min Vespa LX till Mange för en kvällsfika och kikade på en Touring som han mekar med just nu. Däck behöver bytas, vajrar dras om, ny reflektor ska på plats och lite annat smått och gott. Vajerbytet var en historia för sig, som slutade halv tolv natten innan, berättar Mange. Många av er vet vad det innebär – fastnar det på vägen står man kanske där med en utdragen vajer och svär en stund senare. Nu är iallafall vajrarna på plats och arbetet kan fortsätta!


Den bakre pakethållaren med extrahjulet är i mitt tycke en väldigt snygg detalj på just Touringen.




Hastighetsmätaren funkar bra och är i gott skick, så när som på sargen som måste bytas eftersom den är trasig och tar in fukt.


Mall från originalvev för Vespa V50. Heeelt annat projekt. Varför bara ha ett järn i elden, när man brinner för scootering?

Lyssna på: Trans Am "Surrender To The Night" (Surrender To The Night, 1997)

3 kommentarer:

Johan sa...

Vajerdragning på gammvespa, jo jag tackar jag. Det känns bekant...
Ser riktigt fint ut redan!

vespamore photography sa...

http://vespamore-uk.blogspot.com/2011/11/vespa-mechanicals.html

Mikael Dunker sa...

Thanks Paul, nice! Sorry for blogging in swedish only, and I'm sure many posts do sound a bit funny in english! I like to play with swedish words and that makes it difficult for Google Translate :-)