Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 7 mars 2011

SSK årsmöte 2011


Senare delen av Malmöeftermiddagen spenderade vi på Möllan och i diverse vintagebutiker. När det närmade sig årsmötet var jag stormhungrig och man vet ju hur det är med möten ... långa och utdraget mellan fikapausarna. Tur man är i Malmö – falafelns huvudstad.


Foto: Ronnie Gavelin, Blacksmiths Scooter Club Eskilstuna
Mätt och belåten gick jag helt fel i ett industriområde och hamnade på en suspekt gata, men blev räddad av Michaele Lagercrantz som tog mig till scootergaraget Kajutan och ett gäng kända och okända ansikten. Jag representerade både Gävle Scooters och Visby Vespa Club och drog förra årets aktiviteter och lite om framtiden för våra klubbar.


Årsberättelserna och planeringen för 2011 avlöste varandra och det flöt på riktigt bra. Det var trevligt som f*n och bättre blev det!


Tobias Reiner, SSKs sekreterare snackade bland annat om kommande arrangemanget Vespa World Days i Norge, där SSK kommer vara starkt representerade.


Christian Rudheim drog Lambretta Club Stockholms årsberättelse.


Ola Backer, som fick resestipendiet 2010, berättar om vart pengarna hamnat och andra roliga anekdoter. Ola var sig f.ö. vara grym på dialekter och kunde t.o.m. härma Sandvikenmål, vilket han visade på middagen lite senare under kvällen. Makalöst!


Och årets resestipendium tilldelades Stickan & Spetan för deras engagemang och arrangerande av Run & Party i Nybro. SSKs avgående ordförande Crispin Dixon gratulerar!


Stolta pristagare – Michael "Stickan" Pettersson och Peter "Spetan" Hovdegård.


Stickan sa till mig –"Utan Vespan vore jag död". Starka ord från en levnadsglad scooterist!

Efter årsmötet käkade vi på Far i hatten i Folkets park. Maten och tillställningen var kalas, men det mest sanslösa var att vi fick planka UT från parken när vi käkat klart. Typ tjugo vuxna som fick hjälpas åt över stängslet. Det var så mörkt att ingen fick med eländet på bild och tur var kanske det. Men jäkligt roligt iallafall!


Lite gladare i hatten promenerade vi tillbaka till Kajutan där det blev en grym fest! Magnus "Mamba" Ericsson stod bakom skivspelarna hela kvällen och stod för ett vansinnigt soundtrack som gjorde att vi dansade till småtimmarna!


Erik "EM Scooters" Westberg i fez och hans fru Isabella var några av dom som höll igång på dansgolvet.


Scootergaraget var pyntat med snygga affischer.


Crispin Dixon surrar med polarna. Ronny Nilsson, ny webmaster efter Johan Winte, till höger.


Ulrika i gasen!


När jag skriver det här, ungefär en vecka senare, har jag fortfarande värk i fötterna efter flera timmar på betongdansgolvet i mina Clarks. Och det var värt varenda resmil och alla timmars förlorad sömn. Jag känner mig som en vinnare bland nya scootervänner och tackar skåningarna för ett fulländat arrangemang som vi kommer minnas länge!

Lyssna på: Pulp "Common People" (Different Class, 1995)

Inga kommentarer: