Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 13 november 2008

Vespor i Barcelona


För några år sedan tog jag och min fru en en powersemester i maj och drog till Barcelona. Stan fullkomligt myllrar av snygga saker och platser där snygga saker blir ännu snyggare. Jag vill minnas att det var i en av Barri Gòtics gränder vi sprang över den här Vespan med det söta klistermärket med trädet och månen.


Konstgallerier finns det gott om i Barcelona. Vi gick in hårt för att snoka upp sådana med fokus på street art och konst-som-är-här-och-nu. Bland annat hittade vi den här fina utställningen med fantasifulla illustrationer och tygfigurer som åker Vespa! Jag kände mig inspirerad i flera veckor efteråt och när jag tittar på bilderna vill jag tillbaka så fort som möjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin lackering på den vita!
Barcelona verkar vara värt ett besök?
/Bigge