Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 13 december 2008

Milano

Träffade Göran och Annika idag, på strålande humör! Om några veckor går deras flyttlass. Till Milano. Denna underbara stad. Där har jag druckit vansinnigt gott kaffe, blivit tagen för italienare och fått mig en grappa jag sent ska minnas.

Man får alltid anledning att prata Vespa! Jag berättade om när jag och min kompis Christer letade gata upp och ner efter en återförsäljare av Vespadelar, i Milanos utkanter av stan. Vi hittade till slut stället, som en kil inslagen mellan de intilligande affärerna. Där jobbade en fin liten farbror, som inte kunde ett ord italienska. Vi var inte bättre. Utan kunskaper i italienska var vi utelämnade till papper och penna. Jag gestikulerade (som vanligt när jag pratar) och Christer ritade. Farbrorn sprang fram och tillbaka mellan lagret och kassan. Skrattade roat åt oss. Vi fick precis allt vi ville ha från det pedantiskt ordnade lagret. Fabrorn hade grym koll.

Nu har jag och min fru blivit inbjudna till Milano. Lätt att det blir en resa dit i vår! Om farbrorn jobbar kvar hoppas jag att han har en hjälm åt mig. Den här gången vet jag iaf att det heter "casco". Milano. Denna underbara stad.

1 kommentar:

Bigge sa...

Han pratade alltså inte Italienska? :-)