Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

söndag 31 januari 2010

Visby i vinterskrud


Vi är sedan några veckor tillbaka på plats i det nya landet, Ulrika och jag. Det är sagolikt vackert. Min kompis tillika proffsbloggare, Muffinmam, har sagt till mig på skarpen: Gotlandsblogga, nu! Bäst att lyssna. Även om jag mest går omkring och drömmer. Bor jag här? Tydligen.

Svårt att få in en scootervinkel såhär års, men men jag såg faktiskt en snubbe på scooter häromdagen, det såg inte sådär supersmart ut där han körde i rondellen. Halt är ett understatement i Visby och vägarna är knöckliga (som vi säger där jag kommer ifrån). Här bjussar jag på några bilder från min nya vardag. Som är allt annat än vardaglig. Jag är förälskad.


I utkanten av innerstaden. Tänk er att havet brusar i bakgrunden.


Morgonsolen målar muren utanför Dalmansporten.


Utsikt vid domkyrkan.

Lyssna på: Maia Hirasawa feat. Nicolai Dunger
"Come With Me" (GBGVSSTHLM, 2009)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar....
Britt

KBT172 sa...

Fantastiska bilder, roligt att bloggeri avbrottet inte var permanent. Hoppas att lyckas står att finna i Visby med dess trevliga omnejd. Måhända dyker Visby´s vespa falang upp så småningom? :-)

Ulrika sa...

Det är sig likt ser jag! Underbart fina bilder!