Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 2 juli 2010

Finbesök i Årets Scooterstad

Foto: Mattias Jälmestål
För några veckor sedan hade vi besök på öjn av bästa scooteristen Ronnie "Blacksmith" Gavelin och kollegan Mattias Jälmestål. Jag och Ronny Ohlsson mötte upp på lokal, drog en pizza med grabbarna och Ronny lånade ut sin Vespa Sprint med tillhörande utrustning (hjälm!). Snygg dresscode, det fixar Ronnie galant själv, den mannen har onekligen god smak :-)

Sedan tog vi en tur utmed havet och snurrade lite i Visby så till den milda grad att det fick Gavelin att yrt utbrista: "Jag utnämner härmed Visby till årets scooterstad!". Det är ett betyg så grymt att vi borde göra en patch av det!

Efter den knock-out-dagen hamnade jag i nåt slags bloggkoma och fick inte ur mig nåt alls. Det var så jäkla kul att äntligen träffa Ronnie, som jag känt ett bra tag nu men aldrig mött IRL. Sedan kom en flytt emellan, men nu är jag peppad så håll i er!

Lyssna på: The Chemical Brothers "Brothers Gonna Work It Out" (1998)

1 kommentar:

Ronnie sa...

Det tål att sägas igen:
Visby ÄR årets scooterstad! Tack för ett trevligt besök.