Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 22 september 2010

Märthas Café

Vädret är lite opålitligt just nu – halv storm igår och värmande sensommarsol idag. Det gäller att passa på och plocka fram Vespan när chansen ges! Ronny och Chrille var också sugna på en scootertur och kaffe på stan. Men vart ska man fika, när dom flesta verkar stänga vid fem?

Märthas Café på Öster hade öppet, ett fik jag aldrig besökt tidigare så det var kul att prova nåt nytt! Ronny gillar det gamla huset. Jag gillar kärleksmums och det var en rejäl bit man fick. Att jag aldrig lär mig ;-)

Foto: Ronny Ohlsson
Jag känner mig som ett med inredningen!


Chrille berättar över en god kopp kaffe att han planerar att åka till Stockholm på Scooterns Dag och kämpa för Visby Vespa Clubs färger i gymkhanan. I samma veva ska han hämta den fina Lambrettan han köpt, en Li150 som vi är väldigt intresserade av att se!

Lyssna på: The Impressions "We're A Winner" (We're A Winner, 1967)

Inga kommentarer: