Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 28 april 2010

Soulfood


Stopp vid Medvalls kiosk från 1958 på hemvägen för att värma sig lite. Senaste numret av Mojo med Paul Wellerspecial, salt och vinägerchips och en körsbärsläsk kommer sitta fint när jag kommer hem.

Lyssna på: Caesar's Palace "Right About Time" (Cherry Kicks, 2000)

5 kommentarer:

Ronnie sa...

Är Dr. Pepper fortfarande god, alltså?
Drack den alltid på gymnasietiden, men har inte vågat prova efteråt av rädsla att bli besviken...

Anonym sa...

Hej Micke,
Jag skrev några kommentarer på din blogg i höstas, då jag var sugen på att köpa Vespa. Nu är habegäret stillat; förra veckan köpte jag en röd LX 50. Jag tänkte återigen tacka för inspirationen som jag fått från din blogg! /Hans Linder, Solna.

Anonym sa...

Ronnie: Jag har alltid tyckt att Dr Pepper är jäkligt skum, men det här var cherry-varianten och ganska god faktiskt! Provade den vanliga i affären för inte så länge sen och den här smakar lite annorlunda tror jag. Du måste testa igen, du blir nog inte besviken!

Anonym sa...

Hans: Vad kul! Stort grattis! Vilken bra present att ge sig själv inför säsongen :-) du kommer garanterat bli nöjd med din Vespa, det är ju fullkomligt underbart att kära omkring till alla platser man i vanliga fall väljer bort. Tänk att dra iväg till nåt av alla bad i Stockholmstrakten och torka på genvägen med vinden i håret! Jag längtar redan.

Ha det gott och skicka nån bild om du har lust, när tillfälle ges!

Mvh, Micke

Anonym sa...

Hmmm ... rättstavningsfunktionen i iPhonen felade igen, ser jag :-)