Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 27 december 2010

Sparvfika


Gävles bästa kaffe serveras på Gävle Scooters stamfik – Kafé Sparven på Nygatan. Jag tar igen för missad tid under året och fikar här så ofta jag kan. I sommar ska den röda pärlan och jag ta en espresso här medan vi väntar på att dom andra scooteristerna ska ansluta till träffarna.


Magnus "Ernst" Rudberg har pysslat och satt ljus i latteglasen ;-) Utanför kaféets fönster börjar Gävles stadsträdgård. Boulognern är superfin att promenera i, under alla årstider!


Söt illustration på "ta med"-menyn.


Skylten som kommer från Kafé Spegeln är tillverkad av PK Neon, som ligger bakom flera snygga skyltar i Gävle. Firman har även renoverat några andra klassiker, exempelvis fiket Lidos neonskylt i söderbacken.


Gärna på mitt bord – grillad smörgås med coleslaw sallad och latte. Sååå gott! För att inte tala om cocoskakan till efterrätt. Fast då bör man vara ganska hungrig och redo för en längre scooterutflykt. En sån kombo står man sig på länge!

Lyssna på: Stevie Wonder "Bird Of Beauty" (Fulfillingness' First Finale, 1974)

1 kommentar:

Chrille sa...

Istället för din fina röda tycker jag att du tar ditt kort & använder din GL i sommar... Så kan Ulrika få låna LX:n ;-)