Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 23 februari 2012

Scooteristen 78


Alltså, vilken jävla självdistans! Häromdan kom helt oväntat ett nytt nummer av Scooteristen, skriven på maskin (en Brother Deluxe 220 får vi veta) av Ola Backer och Henrik Albertsson. Kraftigt missbruk av Tipp-Ex sägs ha förekommit! Jag har skrattat högt för mig själv när jag läst tidningen – texterna är helt underbara. Det är verkligen inget fel på innehållet, tvärtom, för det är så personligt, roligt, fint och med så mycket hjärta att hälften vore nog.

Det är nu endast två dagar till Svenska Scooterklubbens årsmöte i Stockholm och Scooteristen kommer garanterat att vara den stora frågan och snackisen på hela mötet. Med det här numret har upphovsmännen definitivt uppnått målet, att skapa en tidning utan stora krav och med en känsla från förr. Jag minns själv fritidsgården från min barndom (jag måste ha varit typ åtta år) då jag fick använda en stencilapparat. Magi! Kanske föddes mitt intresse för text, bild och skapande redan där. Jag tror faktiskt det är fullt möjligt. Och det var härligt att någon tog diskussionerna om medlemstidningen till en skön nivå. Tack grabbar! Fy fan vad det här var roligt – en riktigt glädjespridare på Pelikan karbonpapper.

Lyssna på: Chuck Jackson "We'll Find A Way" (Arrives!, 1968)

2 kommentarer:

AVEhnqvist sa...

Alldeles underbar, så där ska det se ut ;)

Mikael Dunker sa...

Kan inte annat än hålla med! Jag förstår att du gillar den i dubbel bemärkelse ;-)