Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 1 april 2009

Premiär!


På väg mot garaget noterar jag att dom sopat gatorna fria från grus idag. Solen har torkat upp vattnet efter den smälta snön. Jag knäpper upp min Ben Shermanparka och mina nya Clarks Desert Boot-M gör skäl för namnet. På en reklampelare står det "Äntligen vår! Snart din". Även om det syftar på en telefon som någon vill kränga, är det fyndigt. Och det stämmer väldigt bra med känslan jag har när jag vandrar genom stan.

Jag vrider nyckeln med Svenska Scooterklubbens logga i startläge och Vespan drar igång på ett kick. När jag åker ner för backen på Brynäs känner jag inte längre dammlukten utan istället nyrostat kaffe och den där härliga, syntetiska doften från godisfabriken i Gävle.

Den långa väntan är över. Äntligen vår! Snart din.

Lyssna på: Josh Ritter "Snow Is Gone" (Hello Starling, 2003)

Inga kommentarer: