Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 30 mars 2009

Scooterkalendern 2009


Idag kom Svenska Scooterklubbens kalender för säsongen 2009 och en bit in på nästa år. Det vackra omslaget pryds av en Vespa med ett knippe vita rosor innanför skölden, fångade på bild av Henrik Albertsson. Jag bläddrar igenom kalendern och njuter av många smakfulla, roliga och personliga foton tagna av klubbmedlemmarna. Ser att "Mayday Gävle" den 16 maj kommit med, kul! Samma dag har Stockholmarna scooterpremiär och i Malmö träffas man över en scooterkaffe.

Jag fastnar särskilt för augusti månad där några Lambrettor och Vespor står parkerade utanför ett kafé. Det ser ut att vara eftermiddag, kanske sensommar. En närmare titt visar att det är Skåningen i Stockholm. Jag blir lite smånostalgisk. Det är mina hemmakvarter, innan jag flyttade från Bondegatan tillbaka till landsorten. På Skåningen har jag och min fru fikat otaliga gånger och vår äldsta whippet Randall har låtit sig bjudas på leverpastejsmörgåsar av dåvarande kaféägaren! Det är säkert flera år sedan nu, jag har dålig tidsuppfattning. En sak vet jag. Åsa Samuelssons utsökta layout gör det enkelt att planera årets scooteraktiviteter och kafébilden av Tobias Reiner gör mig riktigt sugen på att åka Vespa.

Lyssna på: Popsicle "Story Of My Life" (Stand Up And Testify, 1997)

1 kommentar:

Jonas sa...

Mmm, E-boy pixel-o-rama #nörd