Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 24 mars 2009

Spring Calls for White Walls


Bigge berättade att han fått hem sina white walls. Svinsnygga. Råpeppad på att börja montera sin Popolino, bara lite slipjobb och lackning återstår. Sweeet! Min Vespa LX 50 har blivit ompysslad och är redo för gatan, men vad hjälper det? Dom enda white walls jag fick var dom där förbaskade snövallarna runtomkring Gävles gator. Den var ju så nära. Premiären.

Tog en sväng förbi Gävle Bike Center och fingrade på flyscreenen. Gav bort mitt exemplar av senaste Scooteristen till en intresserad kund och tipsade om Mayday Gävle 2009. Drack upp mitt kaffe. I bilen hem får kung Curtis mig på bättre humör. Kanske tankar jag 98 oktan nästa vecka!

Lyssna på: Curtis Mayfield "Move on Up" (Curtis, 1970)

2 kommentarer:

Bigge sa...

Men nu fick du till det :-)
Imponerande slogan!
Jag håller med, nu får det vara nog. Mina White walls räcker bra, nåt mer vitt behövs inte!
Sen är det ju typiskt att Johan A börja mjukna, kanske blir affär ändå nästa vecka. Han är grymt sugen på en s50.

Bigge sa...

Apropå vår så kollade jag på Adidas idag. Svarta låga i skinn...nice