Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 7 juli 2009

Blöta banor


Solen gömmer sig idag. Det är rejält slaskigt. Mörkt på himlen. Klickar fast skärmen på hjälmen och sätter mig på Vespan. Det sticker när de sylvassa regndropparna möter ansiktet på vägen till jobbet. Kontoret är kallt men när jag får i mig dagens första kaffe och tittar på Scooterkalendern med Mikael Larssons härliga julibild vänder det. Vespa. Varje dag. Wunderbar!

Lyssna på: The Hellacopters "Rainy Days Revisited"
(By The Grace Of God, 2002)

2 kommentarer:

KBT172 sa...

Respekt, att du trotsar vädrets makter på två hjul. Själv har jag svårt att motivera mig att göra resan till tåget på cirka 2 mil. Förrädisk bekvämlighet och klädesoro, antar jag för min egen del... :-) Hur långt behöver du köra om dagen?

Må väl.

Mikael Dunker sa...

Tackar, för det mesta är det ett sant nöje! Jag åker ca 2 mil om dagen, inte så långt alltså och därför väljer jag oftast Vespan. Full mundering med regnställ, integralhjälm och handskar känns väl sisådär emellanåt men det får gå ändå. För det mesta kan jag köra "i finkläder!" :-)

Ha det gott du med, kul att du skriver!