Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 12 januari 2011

Min (stora) M65 parka


Fick ett SMS: dom hämtas i detta nu, våra parkas! Satte mig i bilen och körde hem till Johan, råpeppad med The Jam i stereon. Det var bara ett problem, eller två snarare. Nog för att vi hade räknat med att dom skulle vara stora, men scheisse! Vi hade båda beställt small och dom large som levererats var ju große. Här följer en bildserie som illustrerar vår vånda – behålla eller skicka tillbaka?


Hur sitter den, egentligen?


Phil Daniels parka är ju inte så stor, vid en jämförelse.


Om man kryper ihop skulle den kunna fungera som sovsäck.


Både piké, kavaj och Gloverallduffel får plats under.


Bedöm själva.

Efter en stunds provande fram och tillbaka tog jag med mig parkan, körde hem och slog en signal till stilproffset Ronnie Gavelin för ytterligare konsultation i ämnet. Ronnie, som tidigare ägt en M65 parka storlek medium konstaterade att vi alla ser ut som ett tält med pinnar under. Det avgjorde saken – våra parkas åker tillbaka i samma pappkartong som dom kom i. Fortsättning följer ...

Lyssna på: County Boys "Living In A Tent" (County Boys, 2009)

3 kommentarer:

la vie sportive sa...

Tips: Jag köpte på min M65 på http://www.fishtailparkas.com/ Jag är normalbyggd och köpte Small eftersom de är väldigt stora i storlekarna. De har en bra storleksguide att läsa innan man beställer.

/K

Mikael Dunker sa...

Tackar! Ja, kanske hade det varit bättre att beställa därifrån. Dom hade en vettig guide på modparka.de också, men vad hjälpte det när dom levererade fel? Kanske tog en chansning och skickade large eftersom "alla" vill ha small, men vad vet jag? Är du nöjd med din? Kul att du skrev här, uppskattas! / Micke

la vie sportive sa...

Jag glömde nämna att leveransen dessutom var löjligt snabb.
Klart jag är nöjd, det är ju en klassisk jacka. Ser framemot att använda den i vår, då utan foder och luva.

Det är en trevlig blogg, särskilt för någon som suktar efter en Vespa.

/K