Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 18 februari 2011

Bandyglädje


Jag spelade i Sandvikens AIK som grabb och har slitit ut flera par skridskor på Jernvallens utomhusplan. Nån större stjärna var jag inte, men har lirat sida vid sida med två som var och fortfarande är det – Zeke och Mossan. Därför var det skitkul att genom jobbet få chansen att spela i Sveriges finaste inomhushall, Göransson Arena, timmarna innan sista elitseriematchen mellan SAIK och Sirius, på samma is dessutom.

Dom oerhört fashionabla grillorna hade jag fått låna av Johan Anderung i Gävle Scooters. Faktum är, att dom jag körde på var modernare på sin tid, men Johans JOFA kändes helrätt i sammanhanget. Jag fick bära SAIK:arens tillika finske landslagsspelaren Mikko Aarnis tröja med nummer 77 och en av hans klubbor samt en landslagshjälm. Stort!


Efter en timmes lek var det dags att kliva av. Jag träffade en av min frus goda vänner och tack vare Agges mamma fick jag en bild tagen på mig i den fina outfiten!


Rolban spolade isen minst tre gånger efter vår högtidsstund på planen. Från logen fick vi sedan se Mikko skjuta en fullträff och SAIK spela ut Sirius totalt! Matchen slutade 12-3. Nu börjar slutspelet och i stålstan är bandy lika mycket kultur som Vespa är i hela Italien. Lätt att känna sig hemma, även om man är borta på plan.

Lyssna på: Elvert Under Ground "Bandybollar av stål" (Single, 1993)

1 kommentar:

Johan sa...

Äntligen!!