Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 9 februari 2011

Sommarlängtan


Ny kyla drar in över landet, men det är värmande att höra talas om polarnas projekt som pågår lite här och var. På Gotland, där jag tagit bilden på min Vespa LX 50 i somras, håller Chrille och Ronny som bäst på att färdigställa sina nyförvärv. Chrille berättar på telefon att Lambrettan nästan är klar och den Vespa 150 GS han skaffat håller på att ta form. Ronny grejar vidare med sin Vespa Elit och vad jag kan se, ser det väldigt lovande ut! Här hemma rapporterar Bigge att Vespa Touringen han köpte av Johan 2009 är på lackering och kommer få en för kaffestaden Gävle väldigt passande färg!

Så snart jag kommit över lite bilder delar jag gärna med mig. Jag är nog långt ifrån ensam om att känna en otrolig längtan efter sommaren. Hoppas den kommer snabbt i år och stannar länge.

Lyssna på: The Isley Brothers "Summer Breeze" (3 + 3, 1973)

4 kommentarer:

Björn. sa...

Riktigt fin bild där tycker jag! Kan inte ha varit lätt att "få till" den? Tänk att man kan se solen spegla sig i sadelns framkant nästan som en halvmåne.

Måste säga att, jag tycker alltid det är lika roligt att se dina fina bilder.

Vänliga hälsningar,

Björn!

Fredrik sa...

Härlig bild. Man längtar. Jag har ju bara haft min Vespa sedan i höstas och inte upplevt känslan att glida omkring på vägarna en ljum sommarkväll. Antar att det slår det mesta. I går hade vi faktiskt riktigt fint väder här nere och jag passade på att ta en tur på två mil. Men visst man är blå om händerna och tappar känseln i hakan :)

Mikael Dunker sa...

Tack Björn!

Det blir ju i regel en hel del bilder tagna och det här var en av de bättre! Jag använder mig av en Nikon D80 som har ganska hög brusfaktor p.g.a. CCD-processorn (CMOS är bättre). Men med ett ljusstarkt objektiv (Tamron 17-55mm, 2.8) och två stegs nedbländning brukar det bli riktigt bra resultat ändå.

Jag har haft kameran sedan 2006 när den lanserades och den har gett mig många fina bilder så jag är riktigt nöjd, men både den och objektivet har fått sina törnar så tids nog ska jag skaffa mig en ny utrustning som motsvarar mina behov idag.

Mycket ligger ju dock i kompositionen och jag tar väldigt många bilder till bloggen med min mobiltelefon. Det är en utmaning i sig, ibland roligare än med den bättre kameran.

Mvh
Micke

Mikael Dunker sa...

Fredrik, vad kul att du tycker det!

Jag såg nyligen på din blogg att du varit ute och åkt, så här tidigt på året! Helt sanslöst, man blir lätt avis. Här är det låååångt tills nycklen vrids om i LX:n och premiärturen kan ske. Men din rapport inspirerar och skänker hopp! Tack för det :-)

Mvh
Micke