Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 24 februari 2011

Mot Malmö


Med fishtailparka i scooterismens tjänst, på Gävle C inväntandes tåget som ska ta mig och frugan genom natten mot Malmö. Planen: ha ruskigt kul, representera både Gävle Scooters och Visby Vespa ClubSvenska Scooterklubbens årsmöte. Och få i mig en och annan god kaffe och kanske senare lite sprattelvatten på kvällen. Det är tydligen nån slags festival i stan, men jag tänker svänga mina lurviga till långt bättre melodier än det där spektaklet som också visas på televisionen. Det kommer bli en bra helg, som jag sett fram emot länge!

Lyssna på: Big Joe Turner "Midnight Special Train" (Joe Turner / Rockin' the Blues, 1900)

3 kommentarer:

Chrille sa...

Ha en riktigt bra helg i malmoee och lobba på ordentligt för vårat "för-SM" i Gymkhana på gotland 30/7!!!

Fredrik sa...

Välkommen till Skåne! I Malmö får du inte missa ett besök på restaurangen V.E.S.P.A. Det finns en i Västra Hamnen och en mitt i smöret på Gustav Afolfs torg. Italienskt på menyn så klart.

la vie sportive sa...

Gå med i "Stockholm Mods" som är en plattform för allt modsrelaterat som händer i stockholmsområdet. Klubbar, konserter, skivmässor och annat trevligt.
http://www.facebook.com/#!/pages/Stockholm-Mods/180849811952142

/K