Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 7 maj 2011

Stockholm Scooterpremiär 2011


Foto: Maria Larsson

Idag har jag upplevt den bästa scooterdagen i mitt liv hittills – premiären i Stockholm med samling på Sjöhistoriska museet. Massvis med supertrevliga scooterister, stadskörning i underbart väder, glada miner överallt från mötande människor, vänner som kom och tittade, blev bjuden på en dubbel espresso, uppmuntrande ord som "tuffa kör med ryggskydd", ruskigt god stämning och många kramar. Jag kommer förmodligen somna med leendet på läpparna i kväll!


Christer Delding är en av mina äldsta scooterkompisar som jag lärde känna när vi jobbade tillsammans på Volt reklambyrå. Det här var första gången vi körde Vespa tillsammans!


Gävle Scooters nya medlem Johnny hämtade med Vinny och Manges hjälp upp denna vackra Vespa Elit från 1954 en timme innan premiären! Bakom den står Manges Primavera-karamell.


Jag och Ola Backer, mångårig scooterist och 2009 års vinnare av Svenska Scooterklubbens resestipendium.




Christian Rudheim och Bo Martin samlar truppen innan avfärd.


Kortegen lämnar Gärdet och passerar Berwaldhallen.


Ciao, Mange Löf!


Vacker utsikt vid Slussen.


Renstiernas gata på Södermalm, på väg mot Nytorget.


Stilfulla scooterister.


Löpare i "Kungsholmen runt" stoppade oss en stund när de sprang förbi.


Crowded på Nytan.


Syrran och Viggo kom och hälsade på mig!


SSK:s sekreterare Tobias Reiner har en Vespa-pärla i samlingen.


Stockholm Mods Scooter Club har utan tvekan flesta lampor på sina scootrar.


Goda vännerna Fredrik och Maria på besök i Stockholm kom och tittade.


Jag, Erik "Hasselmusen" Heselius och Janne Andersson.


Glatt gäng! Dimitri Chalias i solbrillorna ledde oss ut till Grisslinge havsbad.


Ridouten till Grisslinge havsbad bjöd på riktigt trevliga vägar. Johan Winte & co parkerar för att handla glass och fika. Vi kopplade av i solen en stund innan det var dags att dra hemåt, denna perfekta premiär i Stockholm lördag 7 maj 2011.



Lyssna på: Martha Reeves & The Vandellas "Dancing In The Street" (Dance Party, 1964)

4 kommentarer:

Ronnie sa...

Trist att vi inte hann ses igår, men härligt med lite bilder så jag kan se hur den första scooterpremiären jag missat på X antal år såg ut. ;)
Kvällen var också fin, kan jag meddela.

Johan sa...

Lite avis blir man!

Fredrik sa...

Oj, oj, oj. Vad kul! Fina bilder.
Jag missade dessvärre scooterpremiären i Malmö den 1 maj och grämer mig djupt. Siktar på Scooterns dag den 28 augusti.

Brittan sa...

Ser trevligt ut och dessutom fina bilder!