Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 3 maj 2011

Mästerligt motiv


För några veckor sedan fick min arbetskompis Olle en rulle med akvarellpapper av mig, han hade nyss varit på kurs och kände sig riktigt peppad och inspirerad. Jag skojade och sa att han kunde måla en Vespa åt mig som tack för papperet. Nja, inte kan väl jag måla en sån, sa han.

Så idag när jag precis kommit till jobbet dyker Olle upp i dörren med en målning under armen, inramad och klar! Jag trodde inte det var sant! En superfin scooterbild - jag blev så himla glad! Nu hänger den på väggen i vardagsrummet ovanför min favoritfåtölj. Där kan jag sitta och kika på den med en god kopp kaffe. Olle Andersson, vilken pärla! Tackar ödmjukast än en gång.

Lyssna på: Neil Young "The Painter" (Prairie Wind, 2005)

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Vilken kanonkollega! Jag fick nyligen en kylskåpsmagnet med Vespamotiv av min arbetskompis. Inte lika exklusivt som en akvarellmålning, men ändå... Att de tar sig besväret. Fantastiskt roligt!

Mikael Dunker sa...

Helt crazy. Olles bilder borde hänga på fler väggar. Jag känner mig väldigt uppskattad, vilken fin gest! Bra arbetskamrater är lika viktigt som jobbet självt. Nu är det upp till oss att vara lika goda kollegor :)