Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 6 januari 2012

Den bästa dagen



Idag önskar jag verkligen att jag bodde i en stad med många bra kaffeställen att välja mellan. Efter Sparvens nedläggning, och i väntan på att få prova hur kaffet smakar hos den ännu ej namngivna efterföljaren, håller vi till godo med espressomaskinen hemma och gör mocca på Johan och Nyströms Five Estate Organic. Inte alls dumt det heller!

Vid datorn bläddrar jag bland alla bilder som togs förra året och inser att jag inte delat med mig av dom från årets allra bästa dag, när vi åkte till Stockholm för att se Fleet Foxes på Annexet den 8:e november. En helt magisk kväll, som jag kommer minnas länge länge.

Dagen efter fikade vi på Mellqvist Kaffebar på Hornsgatan, som min scooterkompis Johan Winte rekommenderat oss när vi tog en öl innan Fleet Foxes-konserten. I Stockholm planerar dom att lägga scooterträffarna där under säsongen 2012, istället för Skåningen vid Nytorget där man huserat några år. Latten hos Mellqvists var utsökt och bakverken såg minst sagt delikata ut, så bytet av scooterhäng kändes lika klart som en solig dag i juli!

Sen tog vi en sväng förbi vår favoritbutik Paper Cut på Krukmakargatan, där det skyltades med Harris Tweed-böcker och annat. Vi fick med oss några vackert formgivna litterära klassiker och plockade upp en grymt snygg pall på vintagebutiken Brandstationen längre bort på samma gata. Utanför stod förresten en Vespa Ape parkerad och lite här och var såg jag Vespa LX och S-modeller och några gammelscootrar.

Den bästa dagen. Innehöll allt!

Lyssna på: Fleet Foxes "Sim Sala Bim" (Helplessness Blues, 2011)

2 kommentarer:

Johan sa...

schyssta bilder! Harris- boken känner man ju ett visst sug efter.....

Mikael Dunker sa...

Verkligen! Den såg helnajs ut, bläddrade i den. Fina bilder, härligt format.