Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 20 januari 2012

Scooteristen 76-77


Idag kom den. Eller de. Dubbelnumret #76 och #77 i en och samma tidning. Det är länge sedan nu, som jag aviserade att Scooteristen #75 skulle bli det sista med mig som layoutare, något som förstås accepterats av Svenska Scooterklubbens styrelse. Tidigare var jag också verksam i redaktionen som biträdande redaktör. Men när jag inte längre hade möjlighet att fortsätta jobba med Scooteristen och när mitt personliga måtto "nåt som är värt att göras, är värt att göras väl" (hämtat från Inspector Gadget!) inte längre gick att uppfylla, var det dags att lämna stafettpinnen till någon annan.

Det har tyvärr varit svårt att hitta någon som kan ta ta över som redaktör (Magnus Olsson och jag slutade samtidigt) och layoutare, med resultatet att Michaele Lagercrantz – Svenska Scooterklubbens president – därtill axlat rollerna som redaktör OCH layoutare. Galet och förstås helt ohållbart. När jag sprättade plasten som omslöt tidningen kunde jag konstatera att Michaele gjort en stor och hedervärd insats. Hatten av, jäkligt bra jobbat! Men till er därute med kunskaper i grafisk design: kom igen, avlasta honom och ta platsen i layoutsadeln! Vår president har annat att göra – som att sköta klubben exempelvis.

I det här numret kan du bland annat läsa om Ronnie Gavelin och gänget i Blacksmiths Scooter Club Eskilstuna, Gävle Scooters stadsorientering från i höstas och mycket mer! Det är faktiskt skitkul att jobba med materialet som medlemmarna skickar in till Scooteristens duktiga redaktion. Ta chansen, nu när du har den!

Lyssna på: Pulp "Help The Aged" (This Is Hardcore, 1998)

Inga kommentarer: