Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 11 maj 2009

Göteborg Tur och Retur


I helgen drog jag och Ulrika till Göteborg för att träffa våra goda vänner Erik och Karin. På väg ner till Götet levererade jag packboxen som jag sålt till en glad och nybliven scooterist i Stockholm. Den kommer sitta fint på hans Vespa LX!

Vi behåller i minnet: Eriks grymma hopkok, Smurfhits, Karins luftkörning, Centro, lägenhetsspaning, Jordgubbsochlimedrinken, kökshäng, Andra Lång, Scootergaraget, trädgårdsinspiration, ofantligt stora portioner thaimat och så en hel del Vespa och scootersnack!


Utanför EM Scooters i Majorna. Karin har fattat tycke för en Vespa 50.


Jag träffade trevlige Erik Westberg från EM Scooters.


Ett gäng nya Vespor i LX-serien. EM Scooters.


Med trean mot kaffesuget!


Ulrika på under(Bar)a Centro.


Vi håller på Juve. Erik och jag. Centro.


Karin tränar inför LuftScooter-SM :-)


Mot Scootergaraget! Erik, Ulrika, Karin, Martin och Emma på Andra Lång.


AndreasGBG Twittrade och tyckte jag skulle spana in hans hemgjorda sadel och löda om tändplattan på hans röda Popolino! Tyvärr missade vi varandra och jag såg bara hans Vespa. Schysst folk sa jag. "Livet" Twittrade Jonas "Primavera133" Myrenås. Poetiskt och helt sant.


Pubstämning.


Det var kul att träffa Alexander Vinberg som planerar att åka hela vägen från Göteborg på sin Vespa GTS 250 för att delta i Mayday Gävle 2009!
DET är verkligen att bjuda till.


Nattuddare.


Botar bakfyllan. Innan den slår till. Foto: Ulrika


Platsen där allt utspelade sig. Ja, nästan i alla fall!

Lyssna på: The Stone Roses "I Am The Resurrection" (Stone Roses, 1989)

1 kommentar:

kokos-karin sa...

hey! det var grymt att ha er här. jag ska köpa en spargris och spara till en vespa 50 - man ser ju på luftscootringen att jag kommer göra mig grymt bra på en sån :)