Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

söndag 24 maj 2009

Scoot'n'Shoot


Dagens mission: scootersafari i macroperspektiv! Janne och jag följde med Danne till Grinduga utanför Gävle för att besöka fjärilsvägen. En väg med fjärilar alltså. Sveriges första, med inte mindre än 50 arter, får vi lära oss.

Nu ska ni veta att det här är inget jag sysslar med i vanliga fall. Men vad sjutton, att få åka lite med polarna, dricka kaffe på en stubbe och kanske ta en och annan bild. Ride on! tänkte jag, ungefär som min gamla favoritkomiker Svullo skulle ha uttryckt det.


Danne plockar fram gästboken ur brevlådan. Analog Twitter kan man säga.


Vespister :-)


Ape betyder humla på italienska, påpekar Janne. Vi vet ju alla vad Ape är. Då kanske man kan kalla den här klängape!


Jag har ingen som helst aning om vad det är för slags fjäril, men den verkar ha det mysigt där på maskrosen.


Påfågelöga! (det stod på skylten längs vägen)


Bländande god kokoskaka som Dannes fru skickat med. God bless.

Lyssna på: Smashing Pumpkins "Bullet With Butterfly Wings"
(Mellon Collie And The Infinite Sadness, 1995)

2 kommentarer:

Ronnie sa...

Snyggt! Bilden med den hoovrande Vespisten är klockren!

Bi sa...

Fina bilder!