Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 5 maj 2009

Jannes Vespor


Tog en sväng förbi klubbkamraten Janne Andersson för att kika på hans Vespor och surra lite. Janne har två Touring från 1961 och en Vespa 50 från sent 1960-tal. Det var kul att titta på projektbilderna och höra om renoveringen från rostig kaross till det fina resultat han uppnått efter några års letande efter delar och noggrant arbete med att sätta ihop dom. Janne lämnar inget åt slumpen.

Jag hade med mig ett boktips och fick tio tillbaka. Sådär är det med Janne. Generös, intresserad och hjälpsam. Jag hjälpte i min tur honom med att komma igång med Facebook och gå med i Gävle Scooters grupp och ladda upp några bilder.

På vägen hem från Janne åker jag genom ett lantligt landskap och det doftar gott. Jag tittar ut över åkrarna, kvällsolen vilar i backspegeln och jag tänker att Gävles scooterscen är på gång. Det känns riktigt bra.


Storasyster och lillasyster.


Janne varvar upp sin Vespa 50, det senaste renoveringsobjetet, men är inte helt nöjd med hur den låter. Lite mer jobb återstår.


Varje Vespamek med självaktning borde äga en sån här :-)

Lyssna på: The Soundtrack Of Our Lives "Thrill me" (Communion, 2008)

Inga kommentarer: