Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 19 september 2009

Oh Siouxsie!


Med den bästa versionen av Iggy Pops passagerardänga på repeat i skallen var jag bara tvungen att lämna parkan i garderoben och dra på mig randigt a'la Siouxsie Sioux, mina smalaste jeans, skinnjackan och vita Converse. Ingen aning om vart att åka, bara ut på en sväng med Vespan i det helt sjuka vädret, galet varmt!

Stannade till och loppisfyndade på Erikshjälpen, två fina schalar. Hittade mamma i vimlet bland alla klädställningar. Snällmamma betalade. Drog vidare och mötte upp med Magnus på spikfabrikens loppis. Lade en guldpeng på en vinyl med en av dom i mitt tycke roligaste TV-serierna från england, Not The 9 O'Clock News. Rundade av med en dubbel espresso på Kafé Spegeln innan jag susade hem på min älskade LX. Lovely lördag.

Lyssna på: Siouxsie & The Banshees "The Passenger" (Through the Looking Glass, 1987)

1 kommentar:

Ronnie sa...

Kunde inte hålla med mer ang Siouxsie & The Banshees version av The Passenger. Fantastisk cover!