Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 25 november 2009

Vespautställning i Gävle


Häromveckan fick jag kontakt med Lasse Lindh som var med i Vespa Club Gävle på 1960-talet. Lasse kom upp på mitt kontor någon dag senare med en kartong fylld med minnen i form av plaketter, pins och vimplar. Nu vill Stadsbiblioteket i Gävle göra en miniutställning med materialet - kul!

Lasse ska kontakta några fler personer som var med när det begav sig och försöka få fram fler saker till utställningen. Jag ska ta hjälp av Svenska Scooterklubbens Patrik Hammarsten och se och det finns lite mer info om Vespa Club Gävle som vi kan använda.


Till min stora glädje fick jag Lasses dublett av Vespa Club Sverige-plaketten och en karta med klistermärken. Vilken lycka!


En av många supersnygga plaketter i Lasses samling, som han vill skänka till Arkiv Gävleborg. Att dom ska ligga i en låda hemma hos nån privatperson kommer inte på tal!


Läckra pins som Lasse bytt till sig på träffar i Sverige och utomlands. I Namur, Belgien bärgade Vespa Club Gävle en pokal som jag hoppas kan vara med i utställningen. I bakgrunden syns det nya trycket jag gjort till våra t-shirts för Gävle Scooters. Scooterscenen i Gävle lever vidare!

Lyssna på: Jellyfish "Joining A Fanclub" (Spilt Milk, 1993)

2 kommentarer:

Ronnie sa...

vad avis jag blev på Vespa Club Sverige-märkena! Har ett slitet sådant på min Touring. Ruggigt snygga är de...

Anonym sa...

Fantastiskt kul! Jag jobbar på VC Gävle-papperen!
/P