Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 12 november 2009

Sydafrikanska scootrar


Inte nog med att jag fick scooterrelaterade presenter från Sydafrika. Ulrika har varit på scootersafari också, med kameran i beredskapsläge! Och jag som brukar få höra att *jag* bara fotar scootrar ;-)


En personligt smyckad scooter av det kända märket "Select II". Plankad Piaggiologga till formen, med en vattendroppe som symbol!?! Notera f.ö. skylten i bakgrunden.


By Anjana -07.


Endast riktiga grejer bakom denna skylt!


Vespa GTS 250 framför den stiliga butiken i Cape Town. World Wide Vespa. En världsangelägenhet. Samtliga bilder fotograferade av Ulrika Dunker. Tack Älskade!

Lyssna på: The Breeders "Safari" (Safari, 1992)

4 kommentarer:

KBT172 sa...

Synnerligen trevliga bilder, jag hade varit beredd att mörda för att säkra tillgängligheten av en gul GTS i Sverige. Jag har haft en sådan som Desktop bakgrund ett tag, bara för att hålla drömmen levande. Våra svenska "default" Vespa färger är i klenaste laget tycker jag.

Mikael Dunker sa...

Tjena Dan!

Du har inte kollat med nån återförsäljare om de kan ta in en sån, alt. göra det själv?!? Lackering kan ju vara en idé också. Allt för konsten förstås :-)

Mvh
Micke

Anonym sa...

Saludos desde España, me gustan mucho tus fotos.

Mikael Dunker sa...

!Muchas gracias! Feliz de oír eso. /Mikael