Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

söndag 27 december 2009

Gångbar stil


Några av mina älskade Clarks började se vissna ut, dels dom svarta jodphurs som jag haft i nästan tre år, men även det senaste Desert boots-förvärvet i brunt läder som slipats ner under den gångna scootersäsongen. Tur att det finns en riktig skomakare i Hans Andersson på söder i Gävle som kan rädda upp situationen!

Det roliga med att ta hjälp av Hans är att man också får sig en liten gratislektion i skomakeriets ädla konst. För konst är det. När man ska hämta sina skor har dom inte bara blivit reparerade utan dessutom uppgraderade! Bättre grepp, men samma sköna känsla. Känsla för att välja rätt material, det är det som gör att man väljer Hans.

När vi nu flyttar till Gotland funderar jag skarpt på att skicka upp mina andra skor till honom varefter dom slits. Det kommer vara värt varenda krona och fraktkostnaden. För ett par ingångna skor med förnyad livslängd är bättre än ett par nya tycker jag!

Lyssna på: The Hives "Walk Idiot Walk" (Tyrannosaurus Hives, 2004)

1 kommentar:

Ulrika sa...

Schysst!
Ja, de är verkligen bäst! Jag kan gärna agera mellanhand om det skulle bli nödvändigt!