Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 18 december 2009

Kul i kulan


Nedräkningen har börjat på riktigt. Idag var det sista arbetsdagen med några av kollegorna. På eftermiddagen kom yrvädret Erik förbi och fikade en stund med mig. Jag fick en grymt rolig present av honom som jag ska ha på mitt nya arbetsrum i Visby. I bakgrunden skymtar Pelle Forshed & Stefan Thungrens sköna seriestripp "Stockholmsnatt" om misslyckade subkulturer: Sjömods. Välkommen ombord, som man säger i Gävle. Hoppas jag inte blir sjösjuk på båten över till Gotland, säger jag.

Lyssna på: Glasvegas "A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)", 2008

Inga kommentarer: