Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 14 december 2009

Hyllvärmare


Det ryktas om en massa snö i natt, så jag plockade ur batteriet och lade det på hyllan. Dags och ladda för nästa säsong med juleskum, must och slappande framför TV:n istället. Årets sista tur på Vespan skrevs fredag 11 december, fem veckor senare än förra året. Välkommen, vintern.

Lyssna på: Sigur Rós "Ný Batterí" (Ný Batterí, 2000)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker mig känna igen ljusstakarna../ Britt

Anonym sa...

Hej Mattias!
Jag vill först och främst tacka för din trevliga blogg. Jag har alltid varit förälskad i vespa, och köpte min första LX50 i maj förra året. Har redan kört ca 400 mil med den. Dock har jag inte varit så djärv som du när det gäller att köra in i det sista innan vintern rasar in. Jag ställde av min vespa redan i början på november på grund av halka, samt att jag vill inte ha vägslask på min älskling. Nu står den vaxad och med batteriet i underhållsladdning redo för våren (som jag hoppas kommer tidigt i år).
Ps, titta gärna in på min flickr fotosida. Där finns lite foton på min LX.
Hoppas vi kan cruisa ihop någon dag.
www.flickr.com/photos/dimman68

Mikael Dunker sa...

Tjena Dimitri!
Tack själv, för att du följer bloggen, som tyvärr inte uppdaterats alls på flera veckor. Jag har vilat mig lite, gjort helt andra grejer, är snart tillbaka!

Fina bilder på Vespan, särskilt den svartvita! Stänkskyddet bakom framskärmen var klart läckert, första gången jag ser ett sånt på en ny Vespa, gillas!

Allt gott, snart är det säsong igen, kanske ses vi då!

Mvh
Micke