Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 8 februari 2010

Bensköldsflaggan


På planeringsmötet med Visby Vespa Club snackade vi om att profilera klubben ytterligare vid olika arrangemang. En idé som kom upp var att ta fram en egen klubbflagga att fästa på benskölden. Utifrån vår logga har jag gjort ett designprov och idag drog jag till klubbkamraten Ronny Ohlsson för att prova det på nåt stilfullt objekt! Ronnys enormt fina Vespa GTR 125 som i princip är helt orörd fick stå modell.


Jag är i det närmaste nöjd, men både Ronny och jag tyckte att loggan borde förminskas något och få mer luft runtom, så det får bli lite grafisk tuning innan den går till tryck. Tack även till Eskilstunas scooterson Ronnie Gavelin, som hjälpte mig att få fram ett vettigt format på flaggan.

Vi kommer att glänsa extra mycket på Den stora MC-kortegen som körs här i Visby på nationaldagen. Treknappars kostym och nypolerade Vespor, alla prydda med bensköldsflaggan. Hur ska nån kunna toppa det?

Lyssna på: Ian Brown "For The Glory" (My Way, 2009)

3 kommentarer:

Ronnie sa...

Oj, det var snabbt jobbat!
Ser snyggt ut. Förminskas loggan bara en smuuuula kommer det att bli perfekt!

VespAA sa...

Grymt snyggt!

DaNnE sa...

Vadå toppa!?! Vänta bara...