Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 27 februari 2010

Glädjeslask


På ett dygn har dom två-meter-långa-och-absolut-livsfarliga-istapparna tappat i styrka och ramlat ner, förvandlats till slibbiga gator. Glädjen när jag promenerar i innerstadsgränderna är total och jag utropar högt ett "Hallå Visby! Snart är det Vespatider!". Det börjar likna vår, jäklar i min lilla byrålåda.

Snart ska vi rulla fram, ställa upp våra scootrar i vart och varannat hörn och fotografera hejdlöst! Jag har ägnat vintern åt att se ut platser. Snart, snart! Är det inte långt borta. Då blir drömmarna verklighet. Italien kommer närmare. Till ett Visby nära dig.

Lyssna på: The Leisure Society "Last Of The Melting Snow" (The Sleeper, 2009)

2 kommentarer:

christian sa...

Det här är den absolut trevligaste, varmaste och mysigaste scooterbloggen av alla!
Det är med nöje man kryper upp i soffan med en god öl och tittar på dina fina foton! TACK!

hälsn
Christian i Landskrona med vespa touring -61 och crescent 2013 från -63.

Mikael Dunker sa...

Oj! Det är jag som ska tacka. Vilka fina ord! Jag ska göra mitt bästa för att ska fortsätta att vilja läsa :-)

En Touring -61 skulle jag f.ö. inte alls ha nåt mot att köra. Måste ta tag i det där med MC-kortet jag också.

Allt gott!

Mvh
Micke