Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 19 mars 2010

Premiär!

Jag, Chrille och Ronny hade bestämt att idag skulle premiären, eller snarare smygpremiären, ske i Visby. Hela veckan har jag kollat Klart-appen, där första prognosen var snö, men som senare ändrades till regn. Det kom också mycket riktigt en skvätt på förmiddagen men planenligt så började det ljusna lagom till rideouten.

Vi tog en sväng utmed havet vid Norderstrand. Ljumma vindar, inga skurar och en solglimt i slutet av turen blev en skitmysig start på scooteråret! Ronny hjälpte mig med lite småfix på Vespan men missade tyvärr själv premiären. En cappuccino på nymalda La Bomba-bönor hos mig när vi kört klart blev en liten tröst iallafall :-)


Chrille Gottberg njuter på sin Vespa PX200E, med Visby Vespa Clubs stiliga parka, som jag också ska se till att skaffa. Till den riktiga premiären 24 april.

Lyssna på: The Sea And Cake "Flat Lay The Water" (The Sea And Cake, 1994)

1 kommentar:

KBT172 sa...

Ohh...Vespa premiär den 19 mars låter synnerligen "friskt" men visst väcks det begär som har börjat återinfinna sig med kraft efter barmarkens efterlängtade återinträde här i söder. Smakfull inspiration som alltid. Tack.