Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 16 december 2011

Paket som piggar upp


Ding, dong. Hundarna skäller ut den som hänger på klockan. Jag masar mig mot dörren och öppnar. Där står min arbetskamrat Olle med ett paket. – Nu har du nåt att pyssla med en stund, säger han finurligt, räcker över paketet och frågar hur jag mår. Jodå, bättre, men jag sover mycket svarar jag. Vi snackar en stund, sen hälsar Olle från arbetskompisarna och åker tillbaka till jobbet. Krya-på-dig-klappen visar sig innehålla en byggsats med 60 små bitar som ska sammanfogas till nåt av det bästa jag vet. En Vespa. I trä!


Vad gulliga dom är. Bäst att skrida till verket!

Lyssna på: Vespa "Awakening" (Single, 2011)

2 kommentarer:

Johan sa...

Krya på dig! Men vi bloggentusiaster ser att det finns en del fördelar med förkylning också! ;-)

Mikael Dunker sa...

Tack! Haha, ja så kan det vara!