Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 14 mars 2012

Finbesök från Gotland


Ungefär vid lunch ringer det och en välbekant röst med Gotländsk dialekt hörs i luren. Det är min gode vän Chrille Gottberg från Visby Vespa Club som tagit bilen från öjn och är på väg till fjällen. Jag blev jätteglad att han ville göra ett stopp i Gävle, så jag guidade runt på Sveriges Järnvägsmuseum där jag jobbar och över en god macka från caféet snackade vi scootering och jag fick en massa bra tips inför vårt gymkhanamästerskap som vi ska hålla senare i år. Gotlänningarna har kört det flera gånger nu och är riktigt bra på att ordna tävlingar och arrangemang av de här slagen. Chrilles brorsa Tobbe Stuhre satte ihop en skitläcker film från Visbys första klubbmästerskap i gymkhana som ni bara måste se! Åh! Vad mycket energi man får när folk man gillar dyker upp spontant och gör vardagen lite roligare!

Lyssna på: Stetsasonic "Talkin' All That Jazz" (In Full Gear, 1988)

1 kommentar:

Chrille sa...

Trevligt stopp i Gävle! Fint järnvägsmuseum och en intressant snabb visning av detta! Kul!