Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 27 mars 2012

Scooterbutik i Randers


I helgen var jag på tjänsteresa för att besöka Danmarks Jernbanemuseum. Efter mellanlandningen i Köpenhamn flög vi till Odense och tog bussen till den mysiga staden Randers. Vi hann inte promenera många kvarter när vi väl kommit fram, förrän jag hittade den här butiken! Självklart gick jag in och snackade lite med personalen, som var väldigt stolta över att ha "en äkta Vespa" som stod i butiken. Jag tror det var en Vespa GL och det var för övrigt den enda Vespan jag såg under resten av resan. PGO-scootrarna utanför butiken däremot representerar mycket väl det som gällde i både Randers och Odense. Sen blev det tåg, tåg och tåg kan jag lova.


Affisch i skyltfönstret på Verners Scooter-Service med adress Vestergade 19. Sånt här gillar jag – enkla budskap och en skön uppmaning: Kör scooter. Lätt att identifiera sig också – en modern scooter med fin färg, scooterist i kavaj med en öppen vit hjälm. Våren ÄR här!

Lyssna på: Dodo and the Dodos "Re-Sepp-Ten" (Danska landslagets VM-låt från 1986 med texten alla minns: Vi er røde, vi er hvide)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dunker... turist i Randers.

Så lykkedes det endelig at finde dig. Til info.så er Vespaen i butikken en Sprint Veloce fra 1977.
Det er nogle super flotte billeder du laver.
Vil ønske dig en rigtig god sommer.

Med Venlig hilsen
Hanne Rohde (Verner's Scooter Service)

Mikael Dunker sa...

Hej Hanne!

Kul att du hittade min blogg och tack för de fina orden om bilderna. Synd att jag inte hann tillbaka till er butik innan jag åkte hem igen! Randers var mysigt, jag skulle gärna besöka stan igen.

Ha en fin sommar du med! Och tack för att du postade ett inlägg på bloggen det uppskattas!

Mvh
Micke Dunker