Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

söndag 4 januari 2009

Flickr


Det är vinter. Rejäl vinter och närmare 20 minus. Ute knarrar snön under skorna och jag funderar över hur det skulle vara att köra nu. Eftersom jag hade varken moppe eller Vespa när jag var tonåring leker jag med tanken på att sladda lite i snön. Larvigt kanske? Eller kul!

Inne igen drömmer jag om sommaren med hjälp av nätet. Flickr är som en resekatalog utan en massa fjantiga säljtexter. Det är ju bilderna man vill se iallafall. Jag söker på Vespa och platser jag besökt, exempelvis Milano. Läser in mig själv i några av bilderna. Många föredrar att fota sina Vespor uppställda på platser de fattat tycke för. Jag förstår precis hur fotografen tänkt. Bilden ovanför den här texten tog jag sensommaren 2008. Min Vespa såg extra fin ut där jag parkerat den i Bönan utanför Gävle. Om någon såg den på Flickr skulle de fatta precis. Jag kanske ska lägga ut den där också.

1 kommentar:

Bigge sa...

Kolla här då!
Påminner lite om dina pepparkakor, faktiskt. Är Randall Yogatränad?
Ett fotoprojekt kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=SG7S-qP02nM