Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

söndag 11 januari 2009

Mina parkas och jag


Jag köper minst en parkas varje år. Sliter ut den. Och ersätter med en ny. Så där har det hållit på ganska länge nu - parkan är helt enkelt ett plagg man inte tröttnar på!

Just nu har jag två vinterfavoriter - Ben Shermanjackan av fishtailmodell och min beigefärgade Gloverall. Fast den är en duffel egentligen. Skön är den hursomhelst. Och jättefin! Innertyget gillar jag skarpt.

Under Vespa-säsongen kör jag i en ofodrad parkas från Diesel (den med Vespa/modmärket på). Det bästa är att den har hög knäppning i halsen - praktiskt vid sena sommarkvällar och lite kyliga höstdagar.

Inga kommentarer: