Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 12 januari 2009

Bland scootervänner


Johan och Bigge var på väg till Gävle Bike Center för att spana in Vespor. Jag fick tydligen nåt i blicken. Ska du med? Klart jag ska!

Pojkarna med old-skool Vespa impas av LX 125:an. Tar varsin katalog.
Vi kollar hjälmar av klassiskt scooterstuk. Provar en kruka från Nolan, godkänd enligt konstens alla regler. Micke på GBC är en säljare ut i fingerspetsarna, visar vad han kan plocka hem. Måååånga snygga hjälmar. Vi är sålda på vad vi borde köpa.


När jag kommer hem ligger välkomstpaketet från Svenska Scooterklubben i brevlådan. Det första jag ser är Scooteristen. Vad snygg den är, tänker jag. Ler brett när jag ser tygmärket med Scooterklubbens logga. Börjar genast fundera över vilken parka den ska sitta på. I kuvertet ligger också en nyckelring, perfekt. Klistermärken, kalas. En pin, svinsnygg.
Välkomstbrevet värmde. Vilken dag! Bland scootervänner.

Inga kommentarer: