Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 9 februari 2009

Insnöad del 2


Den mysiga helgen övergick i inte fullt lika mysiga magsjukan. Skittöntigt. Jag hatar verkligen att vara sjuk. Tur att jag beställde Quadrophenia på DVD för någon vecka sedan! Det var säkert femton år sedan jag såg filmen senast, på en risig VHS-kopia. Spenderar närmare två timmar med Jimmy i widescreen och njuter av alla snygga scootrar. Phil Daniels gör ett riktigt bra porträtt av en nervig tonåring. Kommer osökt att tänka på Begbie i Trainspotting. Fråga: är det bara Ace Face (Sting) som kör Vespa? Alla andra kör Lambretta, eller?

Efteråt slösurfar jag lite och går med i Facebookgruppen We are the Mods. Ronnie Gavelin får samma brillianta idé och verkar extra peppad på Eskilstunas framfart på scooterfronten! Min kompis Calle Bergström postar ett tips om sajten Fishtailparkas.com. Calle fantiserar om en M51-parka. Kanske har han också sett Quadrophenia nyligen? Eller så ansluter han snart till den växande skaran scooterentusiaster!

Lyssna på: The Who "Love Reign O'er Me" (Quadrophenia, 1973)

Inga kommentarer: