Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 12 november 2010

Lyx i storformat


Foto: Tomas Stenbäck
Jag har köpt Tomas Stenbäcks Vespa Gran Lusso, så den stannar i Gävle Scooters. Modellen känns helrätt för mig med sitt sportiga uttryck och lagom starka motor på 150 cc. Nu har jag en verkligt god anledning att lära mig lite mer om mekande, men också få tummen ur med MC-kortet. Vespan behöver en del fixande och det brukar ju alltid bli mer än man tänkt sig. Men initialt känns det viktigaste att få den i körbart skick och besiktad, sen får vi se om jag ska göra nåt åt patinan eller inte. Den ser ju faktiskt inte så tokig ut!

Sorken, d.v.s. Vespa 50R:n som jag införskaffade på Gotland, fick stanna kvar i Visby Vespa Club. Åke Hultsten ska lägga tid och kärlek på Vespan under vintern och ge bort den till sin fru – fint! Själv drömmer jag om att ta med Ulrika på GL:n framöver.

Lyssna på: Lill Babs "En tuff brud i lyxförpackning" (1961)

2 kommentarer:

Ronnie sa...

Grattis till nyanskaffningen!
Hoppas på lite mekeskapader här framöver, då? :)

Chrille sa...

Grattis! Men var skall Ulrika sitta? ;-)