Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 21 mars 2011

Det våras för Vespan


Foto: Staffan Källström
Idag blev det premiär till jobbet!!! Det tog några försök innan motorn hostade till och drog igång. Försiktigt körde jag min Vespa LX 50 den första sträckan för att känna lite på underlaget – rullgrus här och var och snöslask förstås, men mest barmark. Jag tog integralhjälmen för säkerhets skull. Det var helt underbart – solen värmde skönt och jag njöt av varje sekund och varje kilometer.

Efter jobbet körde jag till stans Vespaåterförsäljare för att lämna in scootern på 600-milservice, så den är genomgången och redo för årets säsong i sadeln med Gävle Scooters.


Hemma hade vårlökarna börjat komma fram, påpassligt denna vårdagjämning, som ytterligare ett tecken på att det var helt rätt dag att inleda scooteråret tjugohundraelva. Som jag längtat!

Lyssna på: Billie Holiday "Hello, My Darling" (Some Other Spring, 2011)

4 kommentarer:

Johan sa...

Låter fantastiskt! Men 1 april är det väl premiär på riktigt?

Mikael Dunker sa...

Japp, det är inget skämt. Kaffe på Sparvens uteservering. Finfredag. Hoppas på sol, då flexar vi ut tidigare!

Chrille sa...

Härligt när man äntligen får ta fram Vespan efter en lååång vinter! Har själv kört ett par svängar med min nu. Hoppas att ni kan dra ihop ett gäng från Gävle Scooters och komma hit på vår sommarträff med körning, Gymkhana & party! Det hade varit kul!

Brittan sa...

Tjusigt!