Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 11 mars 2011

Glenn Strömbergs kopp


På strålande humör gled jag och Johan in på Sparven vid lunch och jag fick beröm av Alexandra för mina Le Specs. Men den verkliga stjärnan på stället bar inga solbrillor – Glenn Strömberg, min idol och blåvita guldbollenvinnare, satt i fönstret och solade sig under en intervju. Givetvis drack han en espresso. När Glenn tackat för sig skojade Sparv-Magnus och sa att han skulle spara koppen och lotta ut den till Gävle Scooters! Knasboll.

Lyssna på: Goldie "Angel" (Timeless, 1995)

1 kommentar:

Björn. sa...

Ja, det är ju en anledning så god som någon att gå med i Gävle Scooters. Den killen är min idol med, och jag tycker att han på ett lysande sätt beskriver det "svåra" ämnet fotboll. Forza Glenn, Forza Atalanta!

Björn!