Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 19 mars 2011

Hellström i gasen


Till The Who's "Baba O'Riley" kliver han på, Håkan. Jag står i min parkas och ler tillsammans med 800 förväntasfulla Gävlebor när musiken övergår i egna ”Dom där jag kommer från”. Snygg passning, genomtänkt, tänker jag. Hellström ägde tidigare en risig Vespa 50 som såldes, fick ny lack i de italienska färgerna och pryder nu vägger på Bar Italia i Göteborg. Nu äger han istället hela gasklockan och kör på i två timmar och uppmanar oss sedan att fortsätta i natten. Vi följer varje ord!


Hurricane har firats med Ja-må-han-leva-på-37-årsdagen, bandet har lirat färdigt och tackar för sig. Vilken upplevelse!


Foto: Ulrika Dunker
Vi träffade Gävlescooteristen Hasselmusen på finbesök i hemstaden.


Dagen efter piggnar jag och Ulrika till med en brunch på Sparven, som Håkan & co abonnerat kvällen innan. Setlistan de lämnat säger allt om konserten, den otvivelaktigt bästa jag sett med honom hittills.

Lyssna på: Håkan Hellström "Det här är min tid" (2 steg från paradise, 2010)

Inga kommentarer: