Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 4 augusti 2011

Nytändning för Vespamore


Jag på Hablingbo Crêperie. Foto: Ulrika Dunker

Juni. Juli. Bloggmånaderna som försvann. Det hände en massa roliga scootergrejer, som vanligt, men jag fann ingen som helst lust att skriva om det. Jag övervägde seriöst att skita i bloggen helt och hållet.

Nu sitter jag här på Gotland, på min favoritplats och bara njuter med min älskade Ulrika. Utan Vespa och med underbara Fleet Foxes i högtalarna. Stearinljusen i fönstret brinner ner samtidigt som lågan inom mig tänds. Betalar årsavgiften till Visby Vespa Club, inte för att jag tänker flytta tillbaka till Gotland, utan helt enkelt för att jag vill behålla kontakten med klubben och få en kontinuitet i medlemsskapet som jag hoppas blir långt. En vacker dag hoppas jag kunna köra Vespa hela vägen till vår egen stuga nånstans på ön. Det är viktigt med drömmar. Och att förverkliga dom.

I kommande inlägg ska jag berätta om det ni inte fick höra från min svenska scootersommar tjugohundraelva. Men det är en annan historia. Först mera sol och bad. Sen ser jag fram emot hösten!

Lyssna på: Fleet Foxes "Battery Kinzie" (Helplessness Blues, 2011)

4 kommentarer:

Johan sa...

Äntligen! :-)

Chrille sa...

Härligt Micke! Jag har saknat dina fina bilder. Jag, Inger & Clara skall söderut idag till Burgsvik närmare bestämt. En fika någonstans?

Fredrik sa...

Ibland kan det vara svårt med motivationen. Kul att du är tillbaka! På söndag är det Vespa Day i Ystad. Medlemmar från Vespa Club Lund och Lambretta Club Malmö kommer på besök. Ska dokumentera det hela. Hur det nu ska gå från sadeln!

Mikael Dunker sa...

Tack Fredrik, kul att du tycker det! Hälsa gärna de trevliga skåningarna Michaele Lagercrantz, Christina Nilsson och de andra från mig! Vad kommer att hända på denna Vespa Day och vad för slags kamera kommer du att använda? Jag har funderat på att skaffa en extra stöttålig kompakt för just såna ändamål, med bra grepp utifall man skulle tappa den under körningen. Har du nåt tips på bra anordning för att montera en kamera (gärna av samma typ som jag nämnde) för att filma också? Vore toppen att kunna koncentrera sig på körningen främst och samtidigt dokumentera!

Mvh
Micke