Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 15 augusti 2009

Jannes Vespa Servizio


När saker inte går riktigt som dom ska, som Magnus Vespa Super Sport till exempel, åker man ut till Gävle Scooters husmekaniker Janne Andersson för en genomgång. Lite skit i förgasaren är snart ett minne blott och medans dom stora pojkarna leker verkstad, lånar jag Jannes Vespa 50 och tar ut svängarna på Milbostigen. Jäklar. Den är rolig den där Vespan!


Reparatörn i Forsby


Foto: Magnus Rudberg
Jag gillar Jannes vita Vespa 50 stenhårt

Lyssna på: The Undertones "Teenage Kicks" (Teenage Kicks EP)

4 kommentarer:

KBT172 sa...

Jag är avundsjuk, så otroligt praktiskt att ha kompetent vespa kompetens inom räckhåll. Gävle scooters har det synnerligen förspänt, i många avseende, kanske jag skall tillägga. Kul att du tar steget mot större kubik förresten, all lycka.

Mikael Dunker sa...

Ja, det är ett grymt roligt gäng med många strängar på lyran. Svetsare, elektriker, mekaniker, ingengörer, tekniker, lärare m.m. Välkommen till Gävle! :-)

Hoppas det går vägen med MC-kortet. Det är drömmen.

Roligt att du fortsätter följa bloggen, det uppskattas ska du veta!

Mvh
Micke

Ronnie sa...

Den klär dig fint, den vita V50:n!

Mikael Dunker sa...

Tackar Ronnie! Det är nåt speciellt med vita scooters, det har jag alltid tyckt. En vacker dag ska jag äga en sån :-)