Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 14 augusti 2009

Scooterträff Strandbaden


Trots endast ett dygns påannonsering och med lite rundringning fick vi ihop sju peppade Gävlescooterister i onsdags. Vi samlades som vanligt på konserthusets parkering för att spåna på möjliga resvägar. Och som så många gånger tidigare i år fick vi kanonväder, så därför beslutades om en längre sväng till Strandbaden i Årsunda utanför Sandviken, ca 4 mil bort.

Innan jag satte mig på Vespan funderade jag på om Baracutajackan verkligen behövdes. Vad tänkte jag? Dom sista milen kylde ner mig ordentligt. Men hemma igen kände jag mig varm inuti. Batteriet hade laddats på nytt.


Calle (ny i gänget), Janne, Danne och Mange


Samlingsplats för Gävle Scooters


Tomas Stenbäck och Lasse Svendsen


Då drar vi! Danne Magnusson gasar på


Och resten likaså!


Genom byarna


Lasse Svendsen är nybliven Vespa PX 125-ägare


Magnus Löf i ljusets hastighet :-)


Lasse och jag


Calle Forsbergh på sin Vespa P200E


Framme i Strandbaden och uppställning med gänget:
Calle, Janne, Lasse, Danne, Mange, Tomas


Tomas Stenbäck och Danne Magnusson lämnar Strandbaden i kvällssolen

Lyssna på: The Beach Boys "Devoted To You" (Beach Boys' Party!, 1965)

Inga kommentarer: