Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

fredag 16 oktober 2009

Silvanums slibbiga stubbar


Visst är den vacker, markläggningen utanför Silvanum, en gång i tiden skogsmuseum. Men aj! vad hala dom där trästubbarna är när det regnat. Startade Vespan, svängde lätt, gav lite gas och pladask! Så låg jag på backen och fattade absolut ingenting. Fick hjälp upp igen av två tjejer som kom rusande. Lyckades klara parkan då jag ramlade på just stubbarna och inte stenläggningen. Vespan fick sig några repor, tur jag har den där stitch-up-penseln som syrran köpte. Det knäckta handtaget för vänsterbromsen måste jag dock göra nåt åt. Pronto.

Lyssna på: Underworld "Born Slippy" (Born Slippy, 1995)

4 kommentarer:

KBT172 sa...

Fan vad trist, jag hoppas du undvek personskador i alla fall. Har själv sladdat ut från en rondell i Båstad under kraftigt regnväder. Helt plötsligt blev det off-road körning med små 10 tums hjul, det var rätt brant utanför rondellen kan jag tillägga. Det var inte lätt men det går. :-) Jag skrapade lyckligtvis inte i Vespan men dras med lite skumma smärtor i benet som fick parera den hårda marken precis vid sladd ögonblicket.

Hoppas din patient återhämtar sig skyndsamt.

Allt väl,



/kbt172

Ronnie sa...

Aj...skönt att det gick bra! Det smärtar i hjärtan när en scooter får sig en smäll, men den går ju alltid att fixa - det kanske man inte själv gör. ;)

KBT: Offroad med scooter är kul om den är medveten! Du skulle varit med på Cannonball i Stockholm 2007 (?). Då fick vi köra en hel dag i skogen på kostigar och över fält...PX:en jag körde då klarade det över förväntan men jag hittade lera i motorn så sent som ett år efteråt!

KBT172 sa...

Ronnie: Låter ju hur kul som helst. Cannonball sessionerna verkar sannerligen vara upplevelserika händelser, blir det av 2010? Kanske är det dags att engagera sig på den officiella scooterscenen istället för vara ensamvarg på Bjäre :-)

Ronnie sa...

Klart du skall komma på något arr nästa säsong!

Cannonball är bland det roligaste du kan göra på scooter i sverige, men jag vet faktiskt inte om det blir något nästa år ännu. Årets blev ju tyvärr inställt...:(